ból pleców rozpracowany!

Aby przełamać błędne koło bólu i ścieranie ważne jest, aby działać, zamiast dosłownie pozostawić siebie losowi! Najlepszą profilaktyką bólu pleców jest silny gorset mięśni do stabilizacji kręgosłupa!

Badania i studia na Uniwersytecie w Bayreuth imponująco udowodniły, że regularnie wykonywany trening elektrostymulacji całego ciała pozwala systematycznie zapobiegać bólowi pleców i zapobiega nawet przewlekłym zaburzeniom: *

 

U 88% badanych znacząco zmniejszył się ból pleców.
Po 2 sesjach treningowych już 20% było wolnych od bólu, a po 6 tygodniach nawet 50%.
Częstotliwość i czas trwania bólu zmniejszył się o więcej niż 80%.
Już po 2 tygodniach trening redukował natężenie bólu średnio o 50%, a nawet 87% po 6 tygodniach treningów.
W teście wstępnym ponad 40% badanych skarżyło się na ból pleców. Po 6 tygodniach liczba zmniejszyła się do 9%!
44% osób z przewlekłymi zaburzeniami były całkowicie wolne od bólu.
Wytrzymałość typowych obciążeń codziennych pleców (podnoszenie ciężkich przedmiotów, spacery, schylanie się, ciężka praca fizyczna, sprzątanie, sport, motoryzacja lub siedzenie przez dłuższy okres czasu) wzrósł do 30%.

gdy boli kręgosłup

W jaki sposób pracuje zdrowy kręgosłup?

Mięśnie są ośrodkowym układem ruchu ciała. Jako dziecko najpierw uczymy się czołgać i siedzieć zanim pójdziemy prosto przez resztę naszego życia. Wreszcie, w wieku 70 lub 80 cieszymy się, jeśli jesteśmy w stanie wstać i chodzić bez problemów.

Typowe możliwości ruchu szkieletu to obroty, zginanie, prostowanie i boczne zginanie kręgosłupa. Te umiejętności determinują naszą postawą i ruch w przestrzeni. Elastyczność naszego kręgosłupa zmniejsza się od góry do dołu.

 

Jak powstaje ból pleców?

Silne psychiczne i fizyczne obciążenie organizmu prowadzi do trwałego odkształcenia na wrażliwych neuronach, w rezultacie dochodzi do skurczów mięśni okolic ciała nimi dotkniętych, powoduje to jeszcze więcej bólu i stresu. Typowymi objawami są bezsenność, niepokój, a nawet depresja. Aby uniknąć bólu i chronić stawy osoba cierpiąca wybiera łagodzące objawy postawy. Nadmierna stymulacja układu nerwowego i jednostronne postawy obniżają próg bólu i tym samym go zwiększają!

 

Jakie zalety ma elektrostymulacja mięśni EMS w porównaniu do tradycyjnych metod treningowych?

Na przykład, konwencjonalne ćwiczenia siłowe docierają tylko do grup mięśni znajdujących się na powierzchni. miha bodytec dociera do autochtonicznych mięśni pleców, które dają kręgosłupowi niezbędną stabilność. Impulsy dostarczane przez miha bodytec aktywują każdy najmniejszy mięsień i prowadzą je do ich właściwej optymalnej wytrzymałości. Dzięki EMS możliwe jest zredukowanie dysbalansów/nierówności i rekonstrukcji symetrii ciała.

Tak więc miha bodytec unika problemów, które często występują w konwencjonalnych metodach treningu siłowego: zamiast dodatkowo obciążać kręgi i tym samym obciążać pasywny układ mięśniowo-szkieletowy, miha bodytec przynosi ulgę plecom w trakcie treningu. Mięśnie naokoło osiągną lepsze ujędrnienie ze względu na ciągłe przechodzenie od napięcia do rozluźnienia mięśni. Wzrost stabilności mięśni łagodzi stan zapalny ścięgien, które następnie mogą się uspokoić. Odstępy między sprężonymi kręgami wzrastają i i tym samym optymalizują im dopływ substancji odżywczych.

Trening całego ciała z miha bodytec = 
 skuteczność + wydajność

EMS – te trzy litery są kluczem do sukcesu miha bodytec. EMS oznacza: „elektryczna stymulacja mięśni”.

Podczas tradycyjnego treningu mózg (ośrodkowy układ nerwowy) wewnętrznie aktywuje mięśnie impulsami elektrycznymi w celu aktywacji skurczu mięśni, a tym samym ruchu, EMS aktywuje skurcz mięśni impulsami elektrycznymi z zewnątrz. Dla mięśnia nie ma różnicy, czy impulsy elektryczne są wysyłane z mózgu czy z elektrod.

Miha bodytec jednocześnie aktywuje agonistyczne i antagonistyczne mięśnie, a także stabilizatory, co trudno jest osiągnąć inną drogą. W związku z tym miha bodytec oferuje prawdziwy trening całego ciała.

Dzięki EMS mięśnie mogą być trenowane intensywniej i przez dłuższy okres czasu. Ponadto jednoczesna stymulacji wszystkich dużych grup mięśni zapobiega nierównomierności ćwiczeń. EMS idzie jeszcze dalej. Systematycznie zmniejsza nierówności mięśni. Koordynacyjne aspekty mogą być uwzględnione w treningu, podczas wykonywania dynamicznych ruchów podczas stymulacji oprócz celowej aktywacji niektórych grup mięśni. Ułatwia to integrację zyskanej siły do pożądanego wzorca ruchu.

Ponadto, EMS pozwala na skrócenie czasu trwania treningu: Jeśli chodzi o wzrost wydajności Boeckh Behrens i Mainka (2006) wykazali, że jedynie 15 minut EMS na całe ciało może być warte co najmniej 60 minut tradycyjnych treningów. Trening siłowy z EMS może być lepiej systematycznie dostosowywany do treningu, kiedy zastosuje się w treningu określone ruchy z danego sportu. Dlatego ścisłe rozróżnienie pomiędzy treningiem siłowym i specjalistycznym treningiem wydajności nie jest konieczne.

Trening całego ciała EMS w 27 minut oferuje doskonałe połączenie wydajności i skuteczności.

Elektrostymulacja mięśni pomaga w walce z cellulitem

Cellulit lub „skórka pomarańczowa’ jest fenomenem, z którym borykają się miliony osób na całym świecie. Oprócz zmian w tkance i skórze, cellulit również wpływa na psychikę. Zwłaszcza w publicznych prysznicach, szatniach, saunach czy pływalniach, niektórzy mogą czuć się niekomfortowo obnażając nogi czy pośladki.

W cellulicie powiększone komórki tłuszczowe powodują nacisk na skórę tworząc nieatrakcyjne nierówności na jej powierzchni. Powodem powiększenia komórek tłuszczowych są depozyty z produktów przemiany materii, które są wynikiem nadwagi, złego odżywiania, braku ćwiczeń, zwiększonego spożycia alkoholu i nikotyny, zmiany hormonalne.

Najskuteczniejszym sposobem uniknięcia nieatrakcyjnych dołeczków jest wzmocnienie tkanki łącznej w połączeniu z systematyczną utratą wagi i redukcją tkanki tłuszczowej. Zwłaszcza regularny, intensywny trening EMS zapewnia zmniejszanie nadmiaru tkanki tłuszczowej, zwiększenie tkanki mięśniowej oraz pozytywny wpływ na metabolizm i stałe efekty. Program systematycznego rozwoju tkanki mięśniowej jest bardzo ważny: dobrze wytrenowana grupa mięśni wzmacnia skórę, która je okrywa, dzięki czemu wygląda pięknie i gładko.

 

Badania i studia na Uniwersytecie w Bayreuth i Erlangen-Nuremberg efektownie wykazały, że regularne treningi z elektrostymulacją całego ciała osiągają cele kształtowania sylwetki w krótkim okresie czasu *:

87% badanych entuzjastycznie stwierdziło istotne, widoczne efekty w kształcie ciała; w porównaniu do konwencjonalnych metod treningu siłowego ciało było postrzegane pozytywniej po elektrostymulacji całego ciała.
89% uznało, że ciało było znacznie jędrniejsze, bardziej stabilne i silniejsze poprzez treningi.
Trening zmniejszył poziom tkanki tłuszczowej nawet o 4% w ciągu 6 tygodni szkolenia EMS.
Kobiety, średnio obniżyły obwód bioder o 1,5 cm.
Mężczyźni zmniejszyli obwód brzucha do 2,3 cm – równocześnie ze wzrostem masy mięśniowej o 1-2 cm w nogach, rękach i klatce piersiowej.
U sportowców, został zaobserwowany przyrost ogólnej masy mięśniowej 4 cm – znacznie więcej niż przy zastosowaniu tradycyjnych metod treningu.
Po zaledwie 13 tygodniach treningu uczestnicy z nadwagą stracili średnio 3,5 kg wagi i 9% tłuszczu w organizmie oraz 6,5 cm w obwodzie talii i 2 cm w obwodzie ramion.
Starsze osoby (ponad 65 lat) zmniejszyły poziom tkanki tłuszczowej średnio o około 6% po stosunkowo niskim czasie trwania treningu ( 30 minut treningu, co pięć dni przez 14 tygodni).
6,8% mniej tłuszczu w rejonie brzucha i 6cm mniej w talii to dowody korzyści wynikających z tego rodzaju treningu, zwłaszcza w walce z nadwagą i zespołem metabolicznym.