TOP 10 aktywnego człowieka wg 27m:nut

1. Wracaj z pracy… biegiem!

Fakt, mogą się na ciebie dziwnie patrzeć, ale od czego jest silna psychika? Pomyśl, że każde szydercze spojrzenie przechodniów to kilka gramów mniej w udach!

 

2. Nastaw budzik trochę wcześniej

Rozciągnij dobę, to proste. Postaw budzik na półce tak, byś musiał wstać, by go wyłączyć.

 

3. Ćwicz w przerwie na lunch

Po pierwsze – zjesz mniej. Po drugie – w 15 minut można zrobić kilka powtórzeń ulubionych ćwiczeń, pobiegać po schodach, zrobić 50 przysiadów.

 

4. Ćwicz z dziećmi

Rada dla tych, których dzieci są wymówką na wszystko. Nie możesz ćwiczyć, bo masz dziecko? Ćwicz z dzieckiem!

 

5. 27 minut

Umów się na sesję w 27m:nut. Uzależnisz się nie tylko od efektów, ale i czasu, który dzięki temu zaoszczędzisz.

 

6. Randkuj na siłowni

Połącz przyjemne z pożytecznym.

 

7. Ćwicz, gdy musisz czekać

Kolejka na poczcie? Napinaj mięśnie brzucha. Czekasz na autobus? Napinaj pośladki. Nie bój się, nikt tego nie zauważy:)

 

8. Ćwicz, gdy oglądasz TV

Dr House się nie obrazi, gdy będziesz podziwiać jego talent trenując na rowerku stacjonarnym.

 

9. Zamień windę na schody

Godzina wchodzenia po schodach to około 400 kalorii mniej. Od dziś winda jest Twoim wrogiem, a schody najlepszym kumplem.

 

10. Zatrudnij trenera osobistego

Gdy masz problemy z motywacją – zapłać. Nic tak nie działa, jak poczucie dobrze zainwestowanych pieniędzy… a i żal odpuścić, prawda?

Zimowe odżywianie

Każda pora roku rządzi się swoimi prawami, nic nie poradzimy, że zima raczy nas mrozem, wiatrem, śniegiem i zawieruchą. Nie ma też udawać, że w tym roku zima zaskoczyła nie tylko drogowców. Na zimę trzeba się dobrze przygotować i dzielnie stawiać jej czoło każdego dnia na różne sposoby.

Należy pamiętać o odpowiednim odżywaniu. Zimowe przygnębienie najłatwiej zajeść ciasteczkami oraz gorącą czekoladą, co nie do końca wyjdzie nam na zdrowie. Odpowiednia, przemyślana dieta nie tylko pozwoli nam odzyskać energię, ale również doda nam odporności. Zimowe menu powinno rozgrzewać nas od wewnątrz i być bogate w minerały oraz witaminy.

Warzywa i owoce są lekiem na całe zło, wiadomo. Co jednak zrobić w czasie, gdy nie ma szans na świeże sezonowe produkty? Otóż należy wybrać warzywa i owoce mrożone. Zbierane w trakcie sezonu i mrożone na świeżo, tracą tylko 10% swoich wartości odżywczych w procesie mrożenia. Przygotowywanie dań z tak przygotowanych produktów to bardzo prosta sprawa. Warto też zwrócić uwagę na warzywa kiszone oraz na przetwory. Popularna w Polsce kapusta kiszona jest świetnym źródłem witaminy C, która to jest niezbędnym składnikiem zimowej diety. To właśnie witamina C tworzy układ immunologiczny i wspomaga odporność. Istotne są także warzywa strączkowe oraz orzechy.

Zupy to zimowe dwa w jednym. Jedząc tego typu danie jednocześnie rozgrzejemy się porządnie, a także dostarczymy organizmowi potrzebnych witamin i minerałów. Ta pożywna potrawa w sezonie zimowym potrafi zdziałać cuda!

Daniem głównym powinna być ryba, bogata w wiele składników odżywczych, takich jak selen, niezbędny do wytwarzania przez komórki przeciwciał. Ryby są również źródłem witamin B oraz D, które pozytywnie wpływają na funkcjonowanie organizmu. Do ryby warto podać kaszę, która bogata w skrobię, rozgrzewa organizm oraz pozwala nie odczuwać głodu przez dłuższy czas.

Pozwolenie na słodycze zimą powinno się przyznawać sobie na okres Świąt. W międzyczasie warto postawić na dostępne owoce, którymi są cytrusy! Bogate w witaminę C w mig poprawią nasze samopoczucie.

Konieczne jest by pamiętać o rozłożeniu posiłków równomiernie, by zachować równowagę cieplną organizmu. Zimowe potrawy warto doprawiać rozgrzewającymi przyprawami – imbirem, goździkami, chilli. Niezastąpiony zimą okazuje się czosnek pełniący rolę naturalnego antybiotyku.

 

fot. źródło