Dieta i sport, sport i dieta

Dieta plus sport, sport plus dieta. Mówi się, że te dwa składniki to zestaw doskonały, gdy walczymy o piękno i zdrowie w dwupaku.

 

Bo liczy się równowaga, zdrowy rozsądek, proporcje. Wiadomo, jest kilka typów wysiłku fizycznego. Szybkościowy, wytrzymałościowy, zręcznościowy. Czasem chodzi tylko, by schudnąć, a czasem, by odreagować stres. Jednak za każdym razem trzeba pamiętać, że to ćwiczenia to obciążenie dla organizmu, który trzeba po prostu nakarmić. Najlepiej zdrowo i z rozmysłem, by wzmocnić efekt ćwiczeń i zapewnić ciału maksimum wartości odżywczych.

 

Wysiłek równa się większe zapotrzebowania na energię, witaminy, wodę, składniki mineralne. Ale nie tylko o tym warto pamiętać. Dieta dla osoby aktywnej powinna być lekkostrawna, zróżnicowana i zdrowa. Przykładowo –

smażenie zastąpić gotowaniem na parze lub pieczeniem w folii.
o fast foodach radzimy zapomnieć na stałe, to nie jest dobra dieta dla nikogo.
śniadanie to nie przywilej, to konieczność.
warto jest częściej, a mniej.
dodatkowo polecamy pić dużo wody mineralnej, w okolicach 2 litrów dziennie.
owoce i warzywa nie tylko dobrze wyglądają, ale też całkiem dobrze smakują 🙂

I oczywiście złota zasada – nie szkodzić! Sobie, oczywiście. Nałogi już nie są modne 🙂

Sport to bardzo dobry nawyk, bez względu na motywację. Dobra, zbilansowana dieta to baza do tego, by ćwiczenia przyniosły lepszy efekt. Stąd nasza dzisiejsza teza, że aktywność fizyczna i zdrowa dieta idą w parze.