Dieta osoby aktywnej

10551840_851025394922781_35431149_n

Jak powinna wyglądać dieta osoby, która jest aktywna fizycznie? Jak każda inna, ma być urozmaicona, dopasowana do naszych potrzeb oraz … smaczna :) Nie różni się znacząco od diety osoby mało aktywnej fizycznie. Uwagę warto zwrócić na właściwe odstępy czasu między posiłkiem zawierającym węglowodany, a wysiłkiem fizycznym. I mamy tu na myśli spożycie węglowodanów przed oraz po ćwiczeniach. Poza tym kierujemy się typowymi zasadami, czyli:

· Dużo pijemy (a nawet więcej niż normalnie, ponieważ ćwiczymy)
· Spożywamy warzywa i owoce. Warzywa minimum 3 razy dziennie,owoce do 2 porcji na dzień
· Pamiętamy o produktach z pełnego ziarna, a także nasionach strączkowych. Spożywamy więc makarony, kasze, pieczywo, fasole, soczewicę…
· Mleko i produkty mleczne, mięso, ryby, jajka, tofu – to stały element naszej diety
· Na koniec koniecznie uzupełniamy jadłospis olejami, oliwą, masłem (indywidualne decyzje każdego z nas) oraz porcją orzechów! Te produkty spożywamy oczywiście w ograniczonych ilościach, np. 2-3 łyżeczki oliwy z oliwek to wystarczająca dzienna podaż tego produktu.
· Słodycze, słone przekąski, alkohol – bardzo umiarkowanie :)

Powyższe zalecenia nie odbiegają jak widać od standardowego żywienia.

Są to ogólne wskazówki.

Pamiętajmy jednak, że każdy z nas ma inne zapotrzebowanie energetyczne, potrzeby, kieruje się w życiu różnymi zasadami. W zależności od wyborów, stanów chorobowych modyfikujemy ogólne zalecenia i bilansujemy dietę. Dobra dieta to jak wiemy „dieta szyta na miarę”. Stosując taką dietę będziemy silni, pełni energii oraz osiągniemy lepsze wyniki sportowe. Powodzenia!

Posted on 27 sierpnia 2014 in Dieta

Share the Story

About the Author

Back to Top
Facebook Iconfacebook like button