Owoce i warzywa

tecza

Kończy się okres wakacyjny. To piękny czas dostępności owoców, którymi w ciągu roku krótko możemy się cieszyć. Czereśnie, wiśnie, truskawki, agrest, porzeczki, maliny…Już nie wszystkimi możemy się delektować, ale i te co wciąż są, kuszą i niestety spożywamy je z reguły w nieco zbyt dużej ilości. Mogą przyczynić się do wahania naszej wagi. Standardowo nie powinniśmy jeść więcej niż 2 porcje owoców. Średnią porcję stanowi garść owocu, min. 120g.

Z warzywami nie ma problemu, ich nie musimy ograniczać. Spożywamy je minimum 3 razy dziennie. O tej porze roku również smakują wyśmienicie. I warto pamiętać, że przynajmniej raz powinny być to surowe warzywa. Jedną porcję warzyw czy owoców możemy zastąpić sokiem – najlepiej świeżym :)

Na co warto zwrócić uwagę? Kolory. Zapamiętajmy hasło „jedzenie tęczy”. Staramy się spożywać 5 kolorów w ciągu dnia. Biały, zielony, granatowy/purpurowy, pomarańczowy/żółty i czerwony!

Takie podejście do tematu to jeden z elementów zdrowej diety u każdego z nas, niezależnie od tego czy ćwiczymy regularnie czy nie. Oczywiście my zalecamy ruch. 27 minut, joga to nasze ulubione aktywności.

Posted on 21 sierpnia 2014 in Dieta, Zdrowie

Share the Story

About the Author

Back to Top
Facebook Iconfacebook like button