Zielony Shake

Niezależnie od tego, czy ćwiczymy rekreacyjnie czy sportowo, musimy pamiętać o nawodnieniu organizmu. Regularne wypijanie odpowiedniej ilości płynów, najlepiej wody, to podstawa. Zapewni efektywność ćwiczeń i uzyskanie lepszych wyników. Co powinniśmy pić poza wodą?
Często sięgamy po specjalnie przygotowane napoje uzupełniające płyny i elektrolity. Pamiętajmy, że te są potrzebne przede wszystkim tym, którzy ćwiczą dłużej niż godzinę, a już na pewno tym, trenującym 3-4 godziny dziennie. Pozostałym wystarcza woda. Innym dobrym pomysłem jest wypicie zielonego shake’a. Dostarczy on płynów, witamin, minerałów, a z pewnymi dodatkami też węglowodanów. W sam raz na czas potreningowy. Jeden z naszych ulubionych to:

Shake zielony na bazie selera, czyli:

– seler, 2 łodygi
– sałata, dowolnie
– ogórek, dowolnie
– banan, mała sztuka
– kiwi, 1 sztuka
– cytryna / imbir opcjonalnie

Wszystkie składniki miksujemy razem z wodą i wypijamy.

Dostarczy nam jakieś 130 kcal, a przy tym 32 g (z 50 potrzebnych po wysiłku) węglowodanów, których potrzebujemy do odbudowy glikogenu – ważne aby wypić go w ciągu dwóch godzin od zakończonego treningu.

Inną propozycją jest shake na bazie:

– awokado, pół sztuki

– szpinak, dowolnie

– seler naciowy, 2 łodygi

– kiwi, 1 sztuka

Z tym napojem dostarczamy 150 kcal i około 20g węglowodanów.

Jeżeli mamy ochotę na coś lżejszego wystarczy woda, ogórek, sałata…Wszystko zależy od Was 🙂
A może macie swoje sprawdzone ulubione przepisy?