Zielony Shake

10596273_851024004922920_959373842_n

Niezależnie od tego, czy ćwiczymy rekreacyjnie czy sportowo, musimy pamiętać o nawodnieniu organizmu. Regularne wypijanie odpowiedniej ilości płynów, najlepiej wody, to podstawa. Zapewni efektywność ćwiczeń i uzyskanie lepszych wyników. Co powinniśmy pić poza wodą?
Często sięgamy po specjalnie przygotowane napoje uzupełniające płyny i elektrolity. Pamiętajmy, że te są potrzebne przede wszystkim tym, którzy ćwiczą dłużej niż godzinę, a już na pewno tym, trenującym 3-4 godziny dziennie. Pozostałym wystarcza woda. Innym dobrym pomysłem jest wypicie zielonego shake’a. Dostarczy on płynów, witamin, minerałów, a z pewnymi dodatkami też węglowodanów. W sam raz na czas potreningowy. Jeden z naszych ulubionych to:

Shake zielony na bazie selera, czyli:

- seler, 2 łodygi
- sałata, dowolnie
- ogórek, dowolnie
- banan, mała sztuka
- kiwi, 1 sztuka
- cytryna / imbir opcjonalnie

Wszystkie składniki miksujemy razem z wodą i wypijamy.

Dostarczy nam jakieś 130 kcal, a przy tym 32 g (z 50 potrzebnych po wysiłku) węglowodanów, których potrzebujemy do odbudowy glikogenu – ważne aby wypić go w ciągu dwóch godzin od zakończonego treningu.

Inną propozycją jest shake na bazie:

- awokado, pół sztuki

- szpinak, dowolnie

- seler naciowy, 2 łodygi

- kiwi, 1 sztuka

Z tym napojem dostarczamy 150 kcal i około 20g węglowodanów.

Jeżeli mamy ochotę na coś lżejszego wystarczy woda, ogórek, sałata…Wszystko zależy od Was :)
A może macie swoje sprawdzone ulubione przepisy?

Posted on 8 sierpnia 2014 in Dieta

Share the Story

About the Author

Back to Top
Facebook Iconfacebook like button